søndag 21. september 2008

18.09.08. Baker og konditor


Hva gjorde jeg?
Jeg bakte 3 brett med pizzaboller.
Først lagde jeg deigen før jeg satte den til heving. Så veide jeg opp hver bolle til 100 g. Deretter banket jeg dem flate og smørte på tomatpurè, la på 6 g med ost, 6 g med skinke og strødde på litt oregano. Etter det brettet jeg dem sammen, og snudde dem slik at de så ut som boller på stekebrettet. Til slutt la jeg litt revet ost på toppen før jeg satte dem i ovnen.
Til slutt vasket jeg stekovnene og hjalp andre med oppgavene sine, fordi jeg var kjøkkensjef den dagen.

Hva lærte jeg?
Jeg lærte at å ha like mye fyll i bollene er veldig viktig for at resultatet skal bli likt og vellykket. Jeg lærte også at det går ann å lage pizza på en annen måte enn den vanlige og tradisjonelle flate pizzaen.

Hva kunne jeg gjort annerledes?
Jeg vet ikke helt hva jeg kunne gjort annerledes.

Ingen kommentarer: